שמים את התלמידים ב-TOP

תוכנית be-top המקדמת מוביליות חברתית והצלחה בבגרויות, נוחלת הצלחה רבה. תלמידים שעד לפני מספר חודשים היו במגמת 3 יחידות בגרות במתמטיקה, משתלבים היטב במגמת 5 יחידות.


 "זה המקום הכי טוב להראות לנוער שהם יכולים להצליח למרות הקשיים והמכשולים מסביב", מספרת האמא ליז אלמיו

עשרות תלמידים מהתיכונים גימנסיה דרכא ובית החינוך אמי"ת משתתפים בתוכנית B-TOP המובילה למצוינות במתמטיקה. תלמידים שעד הקיץ האחרון השתתפו במגמת 3 יחידות, השתלבו ב-4 ו-5 יחידות בגרות במתמטיקה. ההורים מרוצים, התלמידים מצטיינים וחלקם הגיעו לרמה שהם מסייעים לתלמידים שהיו במגמת 5 יחידות מהרגע הראשון.

אחד התלמידים הוא ליאור סיוה תלמיד כיתה י' בגימנסיה דרכא. אחרי שנת קורונה בזום הציונים שלו ושל חבריו לא היו טובים במיוחד, ו-B-TOP עשתה בו פלאים. בקיץ האחרון הוא וחבריו "קרעו את עצמם" כפי שתיארה האם יעל, והם מצידם אהבו ללכת לכל שיעור תגבור. "עוד לא ראיתי ילד רץ ככה בדילוגים לשיעורי מתמטיקה" אמרה השבוע.

וזה השתלם: "במבחן של התוכנית הוא קיבל 85 וכשהוא חזר מחופשת הקיץ בתיכון דרכא שיבצו אותו לרמת 4 יחידות במקום 3" סיפרה יעל השבוע. אבל ליאור לא ויתר. הוא התעקש לעלות למגמת 5 יחידות, בתיכון ערכו לו מבחן כניסה בו הוא קיבל את הציון 96. "המורה שלהם היה פשוט מדהים" פיזרה האם מחמאות "הוא ידע להחדיר להם את המתמטיקה דרך משחק.וכל הילדים שהיו בחוג הזה פשוט עפו למעלה. אני חייבת לברך את אגף החינוך ואת ד"ר אבי אדרי על המהלך הזה. שאפו ענק על יוזמה". היום, לא רק שליאור השתלב היטב במגמת 5 יחידות, הוא גם מסייע לתלמידים אחרים המתקשים במגמה.

לאחרונה התקיים כנס פתיחה למחזור השלישי של התוכנית במעמד מנהל אגף החינוך ד"ר אבי אדרי, מנהלי התיכונים, רכזת התוכנית היא זהבה דסלין והורי הילדים. לאחר שבקיץ פעלה התוכנית בבית קק"ל למצוינות, במהלך השנה היא פועלת במרכז לרום למחוננים. המורים הם: אמיר פורת ואלכס גולוד. את B-TOP כתב מנהל מחלקת הקליטה והשותפויות בעירייה יוסי בריהון.

ליז אלמיו שגדלה בקריית מלאכי, מספרת בהתלהבות על ההתקדמות של בתה אורפז תלמידת כיתה ט': "תוכנית b-top היא לא רק סיסמה. בעיני זו תוכנית מבורכת ורמפה למנף את כלל התלמידים בעיר. זה המקום הכי טוב, להראות לנוער ולתת להם את החיזוקים בזה שהם יכולים להצליח למרות הקשיים והמכשולים מסביב". בתה הגדולה ספיר תלמידת כיתה י' השתתפה בתוכנית במהלך הקיץ בהצלחה. שתיהן המשיכו למגמת 5 יחידות.

אלו יתרונות מצאת בתוכנית?

"נותנים לתלמידים את האמונה, התייחסות לתלמידים עצמם הם לא מסתכלים רק על ציונים. מעבר לציונים צריך שתהיה גם סולידריות, עבודת צוות. צריך לזכור שמעבר למספרים יש ילד שרוצה להצליח. הטכניקות שהביא המורה אמיר הקנו להם למידה חווייתית וגם משמעותית. אנחנו ההורים חייבים לשתף פעולה איפה שצריך, אני מאמינה שכל ילד הוא חכם, וצריך להוביל אותו לאן שצריך".

מנהל מחלקת הקליטה והשותפויות בעירייה יוסי בריהון: "התוכנית משמעותית לקידום ילדי קריית מלאכי במתמטיקה ובקרוב נתחיל בתוכנית דומה גם באנגלית, כולל תוכנית העצמה להורים שהם חשובים להצלחת התוכנית. ראש העיר ומנהל אגף החינוך ראו את חשיבות התוכנית הזו וזו הסיבה שהיא מתוקצבת ב-200 אלף שקלים. קריית מלאכי מעודדת למצוינות והתוצאות ניכרות בשנים האחרונות וזה הרבה בזכות ההתגייסות של מנהלי התיכונים דרכא ואמית".  

צילום: עיריית קריית מלאכי