שרת החינוך: "מיזם ינקות של קריית מלאכי פורץ דרך

בפגישה עם ראש העיר אליהו זהר החמיאה השרה לתוכנית מגיל לידה עד 6. השרה אישרה גם את בקשת הרשות לשעות תגבור נוספות למתמטיקה ואנגלית בגובה 180 שעות


שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון קיימה לאחרונה פגישה מקצועית עם ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר. בפגישה קיבלה השרה סקירה מקיפה על ההתקדמות המרשימה של קריית מלאכי בשנים האחרונות, על ההצלחות הרבות והדברים המצריכים חיזוק. אחד מהנושאים הוא שעות תגבור לתלמידים במתמטיקה ואנגלית זאת בכדי להמשיך את מגמת העלייה בשנים האחרונות ב-5 יחידות במקצועות אלו. בנוסף אישרה השרה גם שעות נוספות לקידום תחום המדעים בעיר. בפגישה נכחו גם מ"מ ראש העיר עו"ד צלי מזרחי, מנכ"ל העירייה תמיר היזמי ומנהל אגף החינוך ד"ר אבי אדרי.
 
במהלך הפגישה שמעה השרה על מיזם ינקות הפועל בעיר בשנים האחרונות. מיזם זה פועל על מנת לקדם את מיצוי הפוטנציאל הטמון בפעוטות בגיל לידה עד 3. האחריות לפעוטות מפוצלת כיום בין משרדי ממשלה שונים, ללא גורם מתאם האחראי על רציפות מערך השירותים. המטרה היא לקבל תמונה ברורה על כל ילדה וילד עוד טרם כניסתם לגני הילדים, לאתר לקויות, להכווין לטיפול זאת בכדי לחסוך זמן יקר. בתחילת החודש פורסם מכרז חדש להקמת מִנהלת שתבצע את המחקר, ותכתוב מסמכי מדיניות לגיל הרך עבור משרד החינוך. שרת החינוך סיפרה כי בקיץ הקרוב משרדה מתחיל לקחת אחריות בנושא של לידה עד 3 ויושקע תקציב ברמה הארצית. היא החמיאה על המיזם פורץ הדרך של קריית מלאכי ואמרה כי יועברו תקציבים נוספים גם לתחום זה. כמו כן הודיעה השרה על סיוע נוסף בהקמת מעבדת מייקרים בקריית מלאכי.
 
*ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר הממונה על החינוך:* "הייתה פגישה מוצלחת מאוד ואני מודה לשרה על האוזן הקשבת והרצון להמשיך את ההצלחה של מערכת החינוך בעיר"
 
צילום: עיריית קריית מלאכי