קריית מלאכי רשות יציבה!

התקציב המאוזן בשנים האחרונות והאחריות הכלכלית אתה מוביל ראש העיר אליהו זהר קוצרת פירות; משרד הפנים הודיע כי קריית מלאכי זוכה לראשונה בתואר "רשות יציבה"


בחודש ינואר האחרון תקציב עיריית קריית מלאכי חצה את הרבע מיליארד שקלים ובכך קבע שיא נוסף, לא כולל תקציבים בלתי רגילים (תב"רים). ההתנהלות הכלכלית בשנים האחרונות באה רבות לידי ביטוי בתחום החינוך שם נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית הן בהטמעת מיומנויות המאה ה-21 והובלת התלמידים לחלום גבוה ולקבל כלים נכונים להגשמה והן בחידוש מרחבי הלמידה בבתי הספר. סל השירותים לתושב הורחב כמו גם התרבות ופיתוח העיר.  מאידך, הגרעון השוטף נמחק כליל.

בעקבות האחריות התקציבית, הכריז משרד הפנים על קריית מלאכי כרשות יציבה. על מנת לקבל מעמד של "רשות יציבה", על הרשות המקומית להציג למשרד הפנים נתונים כספיים המצביעים על עמידה ביעדי הצלחה בכל הקשור לביצוע הכספי, עמידות הפיננסית, אחוזי גבייה וניהול תקין.

ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: "בשנים האחרונות קריית מלאכי מציגה התנהלות כלכלית יוצאת דופן: מצד אחד הגדלת התקציב במיליוני שקלים כל שנה, לצד הרחבת סל השירותים לתושב ומצד שני התנהלות באחריות תקציבית. קריית מלאכי בתנופה ואני שמח שזה מגיע לידי ביטוי גם באופן רשמי. יישר כח לגזברית העירייה יהודית אמיר על העבודה המאומצת והתנהלות נכונה".