יום השואה 2022 בקריית מלאכי

טקס יום השואה המרכזי של קריית מלאכי התקיים ביום רביעי שעבר באמפי המתנ"ס. מאות מתושבי העיר, ניצולים ובני משפחותיהם ואישי ציבור הגיעו לכבד את המעמד. מנחה הטקס היה ד"ר שלום אלדר


בהעדרו של רב העיר הרב חיים שמעון פינטו - אשר נבצר ממנו מלהגיע - ראש העיר אליהו זהר היה היחיד שנשא דברים: "העולם מזדעזע ובצדק לנוכח המראות הקשים מאוקראינה, זה מזעזע, מצמרר, בא לזעוק לשמים" אמר ראש העיר "זו מלחמה אכזרית וקשה, אבל זו לא שואה! אין להשוות זאת לשואה בשום צורה ודרך. יש לשאול: איפה היה הזעזוע בסוף שנות השלושים ותחילת שנות הארבעים, של המאה הקודמת? איפה היו הדמוקרטיות הנאורות של אז? היכן נשמעה זעקתן כאשר שישה מיליון יהודים: ילדים, נשים, גברים וקשישים נרצחו, נטבחו, נשרפו ונחנקו בגזים. היכן היה העולם הנאור, כאשר נחסמו גבולותיהן של מדינות בפני פליטים יהודים, שניסו להימלט מהתופת הנוראה ההיא" אמר בנאומו. הרב ישעיהו גרשטנקורן נשא מספר מילים ואמר קדיש לזכר הנספים. הניצולים ובני משפחותיהם להדליק נרות זיכרון ולאחר מכן  אמירת "אל מלא רחמים" מפי החזן דב קניג.
 
את המסכת הגישו תלמידי בית החינוך אמי"ת הקריאו קטעים מרגשים והציגו סרטון מהמשלחת לפולין ומסיור חקר בישראל בעקבות השואה. הטקס הסתיים שירת ההמנון.
 
צילום: עיריית קריית מלאכי