הדרכות ייחודיות למסגרות הפרטיות


ביום ראשון השבוע נפגשו גננות הגנים הפרטיים במרכז לגיל הרך (המג"ר), בנושא התפתחות השפה בגיל הרך. זהו *חלק מתוכנית ייחודית לקריית מלאכי* - "מעטפת גנים פרטיים" - שהחלה בתחילת השנה במהלכה הרשות לוקחת אחריות לגילי לידה עד 3.
 
החל מחודש ינואר המשפחתונים והגנים הפרטיים שהיו מעוניינים להצטרף למיזם, קיבלו הדרכות פדגוגיות חינוכיות במסגרת הגן. ההדרכות מתקיימות במג"ר על ידי יעל ברגר מדריכה חינוכית במרכז לגיל הרך, בכל הקשור להתפתחות הילד, סביבה גנית מיטיבה ואינטראקציה בין נשות הצוות לילדים. כל גן מקבל הדרכה אחת לשבועיים במשך 4 שעות בהם מקבלות הגננות כלים משמעותיים לטיפול בילדים. "מעבר למפגשים המקצועיים, אנחנו נפגשות גם אחת לחודש במג"ר, כדי לשוחח בכל פעם על נושא אחר מעולם הגיל הרך" אומרת ברגר.
 
לקיחת האחריות על הגנים הפרטיים, המעונות והמשפחתונים מגיעה מתוכנית גדולה יותר הפועלת בשיתוף עם גזית גלוב "מלידה לתעסוקה" שמטרתה לאגום במקום אחד את כל המידע כדי להוביל מוביליות חברתית בעיר. "ההדרכה החינוכית מעניקה לצוות הגן ליווי וייעוץ מקצועי, מסייעת בזיהוי צרכים חינוכיים והתפתחותיים של הילדים ומעשירה את הגננות בידע תאורטי ומעשי" מסבירה מנהלת המג"ר יפה מלכה "המטרה שלנו היא לקבל את המידע על כל ילד עוד במעון או המשפחתון, כדי שהוא יגיע לגן העירייה, יהיו לנו את הכלים הטובים ביותר עבורו מבחינה קוגניטיבית, שכלית, מוטורית ורגשית".
 
נווה קולימר, מנהלת משפחתון 'הפרח בגני' סיפרה על החוויה: "הקורסים והסדנאות שאנחנו מקבלות מעצים אותנו מאוד. פתאום יש לנו כלים חינוכיים ופרקטיים להתמודדויות שונות מול ההורים או הילדים".
 
במרכז לגיל הרך קוראים לגננות המשפחתונים והגנים להצטרף למיזם במייל [email protected] או בטלפון 050-8374969.
 
צילום: עיריית קריית מלאכי
 
הגנים הפרטיים בהדרכה.jpe