העתיד באקדמיה מתחיל בתיכון


בביום שני שעבר התקיים סיור במכללה האקדמית ספיר לכלל התלמידים בשכבת כיתת י' בתיכון אמי"ת קריית מלאכי. הסיור הוא חלק מפרויקט "פרחי אקדמיה" אשר פועל בתיכון בחצי שנה האחרונה.  פרויקט "פרחי אקדמיה" של "קרן אייסף" הינו תוצר של שיתוף פעולה בין מרכז הצעירים בעיר אשר מוביל את הפרויקט יחד עם התיכון קרן אייסף וקרן גזית גלוב.

הפרויקט כולל 8 מפגשים שבועיים שמטרתם להגברת היכולת והמוטיבציה של תלמידים לקראת בחינות הבגרות, תוך צמצום המרחק בין התלמידים לבין המוסדות להשכלה גבוהה. כל זאת נעשה באמצעות סטודנטים צעירים המגיעים ממקומות דומים ומהווים מודל לחיקוי עבור התלמידים. סטודנטים אלו מנגישים לתלמידים מידע עדכני אודות מגוון אפשרויות העומדות לפניהם, מקיימים סדנאות העוסקות בדימוי עצמי, העשרת כלים ומיומנויות למידה והיכרות עם מגוון מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה.

בשבוע שעבר הפרויקט הגיע לסיומו, והתלמידים נסעו לסיור במכללה האקדמית ספיר במטרה לחשוף את תלמידי כיתות י' למוסד אקדמי ולמסלולי הלימוד השונים.

נציגי מכללת ספיר קיבלו את פני התלמידים וסיפרו להם אודות המכללה ומגוון מקצועות הלימוד הנלמדים שם. התלמידים השתתפו ב-"מרוץ לאקדמיה" ונהנו מפעילות חווייתית ומהנה במכללה.

צוות רכזות השכלה גבוהה במרכז הצעירים הבינו את החשיבות להביא תוכנית לקידום ועידוד השכלה גבוהה לתיכון, לעודד תלמידים לבגרות איכותית ולגרום לבני הנוער לראות את האקדמיה כחלק בלתי נפרד מהעתיד שלהם.

"אני מאמינה שהדרך לאקדמיה מתחילה עוד בתיכון ואפילו קודם, ואנו במרכז צעירים עושים את המרב על מנת שכל צעירה וצעיר יידעו שיש להם מקום באקדמיה" אומרת ספיר פרץ רכזת הישגים.

צילום: מרכז צעירים קריית מלאכי

תלמידי אמית בסיור במכללת ספיר.jpe