מאות צעירים ביריד משרות והכשרות מקצועיות

יריד התעסוקה הגדול של קריית מלאכי התקיים ברחבת העירייה. זהו חלק מפרויקט לקידום התעסוקה בעיר בשיתוף גופים נוספים. אחוז הלא מועסקים בעיר ירד משמעותית בחודשים האחרונים ועומד על 5.3%


ביום רביעי שעבר התקיים יריד משרות והכשרות מקצועיות הראשון מסוגו בקריית מלאכי  בהובלת מרכז הצעירים, לשכת התעסוקה והאגף לשירותים חברתיים. ביריד נראתה היענות רבה של צעירים שהעידה על הצורך הקיים בחיפוש אחר עבודה הרלוונטית בעבורם ולשילובם בשוק התעסוקה. הצעירים נחשפו גם לאפשרויות ללימודי קורסים והכשרות מקצועיות.

כחלק מפרויקט של העירייה לקידום תעסוקה בעיר, התכנסו הארגונים האמונים על התעסוקה והכשרות מקצועיות: מרכז הצעירים, האגף לשירותים חברתיים ומיזם WORKIT של קרן רש"י ושירות התעסוקה. ביריד השתתפו מאות תושבים אשר קיבלו מידע, הגישו קורות חיים בין החברות ביריד. היריד כלל כ-20 חברות מגדולות במשק, ביניהן: ביו-טכנולוגיה, אסם, תנובה, ביכורי שדה, על–בד והציעו מגוון רחב של משרות בתחומים כגון: הנדסאי חשמל, הנהלת חשבונות, רכז מעורבות חברתית, מנהל תכנון ובנייה ועוד. הצעירים התבקשו להגיע ליריד עם קורות חיים מוכנים על מנת להגיש את מועמדותם למשרות הרלוונטיות עבורם. המעסיקים סיפרו בסיום על היענות גדולה מצד הצעירים והוסיפו שהיריד היה אפקטיבי וענה על מטרותיהם. בחודשים האחרונים אחוז האבטלה בקריית מלאכי צנח ל-5.3% בלבד לאחר שבתקופת הקורונה הוא הגיע למעל 28%. בשנתיים הקרובות צפוי לקום גם אזור תעשייה 'מלאכי-טק' שיספק תעסוקה בתחומי התעשיות עתירות יידע עבור תושבי קריית מלאכי.

בנוסף לתעסוקה נטלו חלק מגוון מוסדות לימוד לקורסים והכשרות מקצועיות: מכללת אשקלון, היחידה ללימודי חוץ ספיר, אורין שפלטר, INT ללימודי הייטק,  KERELIOS סייבר ועוד. מוסדות הלימוד התרשמו מאוד מצעירי העיר וצופים התחיל את שיתוף הפעולה עם הנרשמים. "מטרת היריד הייתה לחשוף בפני הצעירים את המשרות הפנויות וכמובן להציג בפניהם את האפשרות ללימודי תעודה אשר תפס תאוצה בשנים האחרונות" אמרה מנהלת מרכז הצעירים ליאת פטיטו. "הייתה מחשבה רבה על אלו מוסדות לימוד להביא  ליריד על מנת לחשוף את הקהל למגוון רחב של לימודים בתחומי ההייטק ובתעשייה".

במהלך הערב הקהל זכה למגוון הפתעות שהביאו עימם המעסיקים ומוסדות הלימוד: דוכן אוכל ופינוקים, צילום מגנטים מוזיקה טובה והגרלת מחשב נייד. לצורך הכניסה להגרלה, המשתתפים היו צריכים להירשם בעמדת רישום בכניסת הרחבה. בסוף הערב הוגרל מחשב נייד שזכתה בו תושבת קריית מלאכי ישראלה מימון ששמחה מאוד על זכייתה.

הממונה על הנוער והצעירים – משנה לראש העיר שלומי מלכה: "היריד היה מוצלח ביותר, תושבי קריית מלאכי לגווניו הגיעו והיה מדהים לראות את האווירה הטובה וכל מי שהגיע אכן הודה והריע על קיום היריד. אני מבקש להודות למרכז הצעירים ולאגף לשירותים חברתיים על היוזמה אשר מאפשרת לתת כלים וידע כדי למצוא ולהתקבל למשרת החלומות, ואף לדעת להתנהל נכון בשוק העבודה המשתנה"

רונן ואזנה מנהל הלשכה בקריית מלאכי: "כל הגורמים המטפלים בתעסוקה בעיר ישבו יחד וכתבו תוכנית עבודה לתחום התעסוקה בעיר, זאת בכדי להנגיש ולהביא כמה שיותר משרות והכשרות לתושבי העיר וקיום היריד זו היא יריית הפתיחה".

יואלה תבור מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "תוכנית יתד באגף לשירותים חברתיים פועלת לחיזוק צעירים וצעירות שזקוקים להכוונה בכל תחומי החיים. היריד היווה הזדמנות מצוינת לעידוד הצעירים לתעסוקה ושמחנו להיות חלק מהצוות המוביל יחד עם היחידה הקהילתית של האגף אשר פועלת במגוון תחומים ולכל רצף הגילאים בעיר.

חגית רכזת תעסוקה וקריירה: "הרגשתי ששיתוף הפעולה בין הגופים השונים היה מוצלח ובזכותו הייתה חשיפה לקהל רחב יותר ומגוון. אין ספק שיריד זה היה משמעותי עבור מי שלקח חלק ואני מצפה להמשך שיתופי פעולה מוצלחים".

צילום: מרכז צעירים קריית מלאכי