היענות מרשימה לקייטנות הקיץ

בסוף השבוע תסתיים הקייטנה השנייה כמענה חינוכי לילדים בחופש הגדול, אשר השלימה עבור ההורים פתרון של 5 שבועות. הקייטנה הופעלה על ידי 'קרן קרית מלאכי לפיתוח' בשיתוף עיריית קריית מלאכי והמתנ"ס העירוני


הקייטנה הראשונה כללה את ילדי גני הקדם חובה והחובה ואת תלמידי כיתות א’ עד ג’, בחינוך הרגיל ובכיתות חינוך מיוחד. קייטנת ההמשך נפתחה ב-3 גנים ונתנה מענה להורים עובדים, עד לשעה 16:00. ילדי הגנים נהנו מארוחות חמות מידי יום, חוגים ופעילויות חינוכיות, ביניהם: ג'אגלינג, ספורט, מדעים, חיות, לגו ועוד. גם הגן המדעי העביר חוגים איכותיים בגני הילדים. על התוכנית הפדגוגית של גני הילדים היו אחראיות אביבית חיו מנהלת הגנים ושירן כהן רכזת הקייטנות. התוכנית אושרה על ידי מפקחת משרד החינוך מאגי בן גיגי. בגני החובה התקיימה הכנה לכיתה א' ביוזמת המרכז לגיל הרך והמִנהלת היישובית. כל גן קיבל ערכה עם משחקים ויצירות יחד עם תוכנית עשירה וחווייתית לילדות וילדים העולים לכיתה א'.

בבתי הספר התקיימה קייטנת אנגלית אשר העשירה את השפה המדוברת בקרב הילדים. במהלך הקייטנה עבר האחראי רוני אביבי תחום פדגוגי במשרד החינוך והופתע לטובה מהתכנים, מהעשייה ומההתנהלות המקצועית. "לאורך הקייטנה מספר הילדים שהגיעו שמר על אותו מספר בכל בית ספר, מה שמעיד על  שביעות רצון הן מצד ההורים והן מצד הילדים" אמר היועץ החינוכי אלי כהן שליווה את הקייטנות בבתי הספר.

המורה עמיחי בשארי, רכז הקייטנה באחוות אחים אמר: "קריית מלאכי הוכיחה איך מנהלים את 'בית הספר של החופש הגדול' בשיתוף פעולה שרק הועיל לילדים וההורים". רכזת   בית ספר חב"ד בנות המחנכת אביטל טסלר סיפרה כי בזכות סל השירותים הגמיש, היא הצליחה לסייע לילדים מתקשים בהוראה מתקנת, תרפיה ואומנות.

סגן ראש העיר שמעון חזן ויו”ר הקרן לפיתוח: “אנו מסיימים שנה נוספת של קייטנות עם מענה להורים עד השעה 16:00. בהוראת ראש העיר פתחנו גם השנה קייטנת המשך, כך שאנו מכסים 5 שבועות כחלופה חינוכית הולמת עבור הילדים וסיוע להורים עובדים. אני מודה לשירן כהן על העבודה הקשה, לאביבית מנהלת הגנים, לחיליק מנהל המתנ"ס ולכל השותפים להצלחה".

שירן כהן מנהלת קייטנות הקיץ: "שמחה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לקחת חלק בפרויקט האדיר של קייטנות הקיץ ובתי הספר של החופש הגדול בעיר. שמחתי לראות את הפעילויות העשירות, הפדגוגיות והחוויות שהתנהלו בבתי הספר ובגנים. הפידבקים מההורים, מהרכזים ומהצוות היו טובים וכל זה לא היה יכול להתקיים ללא שיתוף הפעולה המקסים בין כל השותפים"

צילום: עיריית קריית מלאכי