נחנך גן משחקים נגיש לילדים עם צרכים מיוחדים בקריית מלאכי

גן משחקים ראשון באזור הוקם בשד' בן גוריון בעיר. אל טקס החניכה הגיעה התורמת מרי אלן הרמן מקנדה שהתפעלה מהיופי של הגן. האמא אסתר אדרעי ריגשה את הקהל בסיפורה האישי


ביום שני השבוע נחנך גן משחקים חדש לילדים עם צרכים מיוחדים – הראשון בקריית מלאכי והסביבה. הגן הוקם בעלות של כ-2 מיליון שקלים במסגרת שיתוף פעולה של קרן קימת לישראל.

אל הטקס הגיעה התורמת הראשית להקמת הגן: מרי אלן הרמן מקנדה שהגיעה יחד עם שלושת נכדיה. היא בחרה להקים את הגן לזכר בתה שנפטרה בגיל 10 מתוך הבנה שלא יכלה ליהנות מגנים כאלה בקנדה. "אני מגיעה מטורנטו המונה מיליוני אזרחים ושם יש 3 גנים לילדים עם מוגבלות, אבל אף גן לא יותר יפה מזה שהקמתם כאן". במהלך הטקס הוענקה לה חנוכייה כאות תודה והערכה על האור הרב שהיא מפיצה בקרב המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.

אסתר אדרעי אמא לילדה עם לקות ראייה שנכחה בטקס גרמה לנוכחים לדמוע יחד איתה בעת שדיברה: "בעיר הקטנה הזו של קריית מלאכי יש תינוקת קטנה ששמה הוא חנה שהיא ילדה קטנה ונפלאה, היא בילתה שעות וימים בבית חולים עד שהרופאים גילו שהיא עיוורת וזקוקה לנס כדי להחלים", סיפרה האם תוך כדי שדמעות חונקות את גרונה. "בעקבות התוצאות משפחתה חיפשה מקום שליו ובטוח שבו תוכל לשחק. הם מצאו את מגרש המשחקים האטרקטיבי הזה שבו הם פוגשים ילדים והורים אחרים שמבינים את הצרכים המיוחדים שלהם. הילדה הקטנה והיקרה הזו היא שלי".

בשנים האחרונות קריית מלאכי מטפלת באופן אינטנסיבי בנושא הצרכים המיוחדים, בין היתר: הוקם מעון יום שיקומי בשיתוף 'גזית גלוב' והנשיא חיים כצמן, התאמה אקוסטית של כיתות בית ספר ללקויי שמיעה, הוספת כיתות שילוב, הנגשת מדרכות, פתיחת 10 (!) גנים לצרכים מיוחדים, הקמת מרכז צמיד למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, מסיבות מותאמות ועוד.

אברהם דובדבני, יו"ר קק"ל: "קרן קימת לישראל פועלת רבות להנגשת היערות והפארקים לאנשים עם מוגבלות. אנחנו שמחים לחנוך גן נגיש כאן בקריית מלאכי כך שכלל התושבים יוכלו ליהנות ממנו".

אליהו זהר, ראש העיר קריית מלאכי: "קריית מלאכי גאה להיות הראשונה באזור בה הוקם גן משחקים מונגש לילדים עם מוגבלות. אני מודה ליו"ר קק"ל אברהם דובדבני על שיתוף הפעולה בפרויקטים רבים בעיר ולמרי אלן על תרומתה. נושא הצרכים המיוחדים עומד בראש סדר העדיפויות של קריית מלאכי וברוך השם רואים את התוצאות"

קרדיט צילום : בשם התמונות