תקציב עיריית קריית מלאכי – למעלה מחצי מיליארד ₪!

תקציב עיריית קריית מלאכי לשנת 2023 יעמוד על כ-560 מיליון שקלים המורכב מ-283 מיליון שקלים תקציב שוטף ו-275 מיליון שקלים תקציב פיתוח (תב"רים). מדובר בגידול של 31 מש"ח בתקציב השוטף לעומת השנה הקודמת, גידול של 12.3%. תקציב הפיתוח גדל ב- 233.5 מיליון ₪ המהוו


תקציב 2023 יובא לאישור בישיבת מועצת העיר שתתקיים הערב, יום שלישי. התקציב השוטף ממשיך לצמוח משנה לשנה כשתקציב הפיתוח נסק בצורה מטאורית לעומת השנים האחרונות.
תקציב הפיתוח כולל בין השאר: בניה, סלילת כבישים, השלמת טיילת הקמת בתי ספר וגנים, פיתוח פארק התעשיות "מלאכי טק". זהו תקציב שמשדרג בצורה משמעותית כל עיר, בטח עיר בסדר גודל כמו של קריית מלאכי.
 
החינוך – נשמת אפם של התושבים
כמו בכל שנה במהלך השנים האחרונות, החינוך בא לידי ביטוי משמעותי בתקציב השוטף העומד על כ-92 מיליון שקלים - 10 מיליון יותר מהצעת התקציב בשנה שעברה. בחינוך כמו בחינוך, ההשקעה היא מידית והפירות מבשילים אט אט. אף על פי כן, אנו כבר קוטפים את פירות ההשקעה ומצפים לבאות; התוכנית "מינקות לאקדמיה" פועלת מספר שנים ורואים כבר את התוצאות, בין השאר בעליה במספר הזכאים בבחינות בגרות גם אלה האיכותיות. העירייה העמידה את שאיפת התלמיד להגיע הכי רחוק שאפשר, במרכז העשייה. בשאלון שהתקיים בבתי הספר בשבועות האחרונים, לגבי שאיפות התלמידים, מתגלה מגמה חיובית מרשימה ברמת השאיפות, לעומת שנים עברו. מערכת החינוך בעיר אינה קופאת על שמריה אלא מחדשת כל העת. ומשקיעה בתלמיד כמו גם במורה. החינוך המיוחד זוכה להעלאה משמעותית של כ-2 מיליון תוספת לשנה שעברה.
בשנת לימודים זו התחלנו בתוכנית "גפן" המאגמת משאבים מהעירייה ומשרד החינוך ונועדה להעניק עצמאות פדגוגית למנהלים להכין ולהוביל תוכניות המתאימות לבית ספרו.
 
תרבות- הלב הפועם של העיר
חגיגות ה-70 כבר כאן: והחלו בחנוכה, עם למעלה מ-30 אירועים ברחבי העיר. בהמשך מתוכננים אירועים מיוחדים, הקמת מוזיאון, מופעי וידאו מיוחדים והופעות לאורך כל השנה. השיא יהיה בקיץ הקרוב עם אירוע מרכזי שיסכם את אירועי ה-70. האירועים ואירועי התרבות בשנה הקרובה יזכו לגידול של כ-4 מיליון שקלים, והשנה תחודש תוכנית מינויי התאטרון במתנ"ס עם מיטב התיאטראות והרפרטואריים - עם סיום עבודות השיפוץ והשדרוג של אולם המופעים במתנ"ס. השיפוץ בהשקעה רבה יכלול מערכות מולטימדיה החלפת כיסאות, תקרה, תאורה והפיכת האולם לאולם קולנוע, כל זאת בעלות של כ-6 מיליון שקלים. השנה יתוגברו הפעילויות בתחום התיאטרון, המוסיקה והחוגים. כמו כן, יגדל תקציב התרבות והאירועים לאוכלוסיות המיוחדות.
הספורט קלאב הוכיח את עצמו כמשדרג איכות החיים של תושבי העיר, השנה יחלו פעילות חוגים בספורט קלאב, לילדים ומבוגרים בתחום הספורט, הבריאות - בדגש על שחיה וכושר. סך העלות הכוללת של תקציב המתנ"ס עומדת על כ-2.7 מיליון שקלים יותר לעומת השנה החולפת.
 
שירות לתושב- מקשיבים ומעבירים לשטח
האגף – לשירות התושב ישודרג ויעבור תהליך לשיפור השרות הן ביחס והן במענים מהירים יותר לפניות הציבור. השירות לתושב משתפר כל העת באמצעות סקרים ושאלונים, מפיק לקחים ומיישם אותם. זהו אגף לומד שהוקם אך לפני כארבע שנים וכבר זוכה למחמאות גם מתושבים וגם ממנהלי אגפים ברשויות אחרות המבקשים ללמוד מאתנו.
 
אסטרטגיה – מתכננים את המחר הרחוק
האגף לאסטרטגיה, פועל במגוון תחומים- סיוע בידי פרנסי העיר בגיבוש מדיניות, אחריות על תכניות עבודה של כל יחידות הרשות וחיבורן למדיות שנקבע, פיתוח שותפויות וגיוס משאבים. קידום התחדשות עירונית ותכניות ופרויקטים נוספים אשר קמו בהובלת האגף. ראוי לציין שבזכות עבודת האגף האסטרטגי נענו מספר קולות קוראים שהובילו לפרויקטים משמעותיים, תוכנית זקנה מיטבית, תחום הדיגיטציה התרחב משמעותית כדי להנגיש כמה שיותר כלים לתושבים, בעלות של כ-3 מיליון שקלים.
 
תוכנית הזיקנה המיטבית לגיל השלישי
השנה זכינו בתוכנית יוקרתית של הג'וינט לגיל השלישי הקרויה זקנה מיטבית ( נציין כי רק 20 רשויות זכו בה )
במסגרת התוכנית נפעל במגוון תחומים לטובת וותיקי העיר, הסבא והסבתא שלנו שדאגו לנו עד היום ועכשיו הם יהיו במרכז העשייה שלנו.
מדובר בתקציב של 8 מיליון שקלים על פני 4 שנים שיושקעו בתחומי התרבות, בריאות, ספורט, נגישות, תעסוקה ותחומים נוספים שוותיקי העיר יובילו.
 
תקציב פיתוח- 274 מיליון שקלים!
תקציב הפיתוח של העירייה נשען על תקציבים ממשרדי הממשלה, מהעירייה, מרשות מקרקעי ישראל, מהיטלים וכספי פיתוח. עיקר הפעילות המתוכננת והמתוקצבת: 40 מיליון שקלים לכביש עוקף שכונת כרמי הנדיב להקלה על עומסי התנועה, 20 מיליון שקלים להקמת מרכז קהילתי בכרמי הנדיב, 30 מיליון שקלים לבניית בית ספר, 10 מיליון שקלים להקמת 6 גני ילדים, 10 מיליון שקלים עבור טיילת שלב ג' בכניסה הצפונית לעיר והקמת שוק עירוני חדש.
15 מיליון שקלים שיקום כבישים ומדרכות, 100 מיליון שקלים לפיתוח מלאכי טק (פארק התעשיות החדש ליד מושב תימורים). כ-30 מיליון שקלים נוספים עבור פעולות נוספות לחידוש העיר.
 
ראש העיר קריית מלאכי אליהו זוהר: "מעל חצי מיליארד שקלים למען התושבים ועירם. זהו יום  מרגש. השנה תקציב הפיתוח צמח במאות אחוזים- דבר שיביא את העיר למחוזות שחלמנו וחלמתי עליהם. ידעתי שהדבר אפשרי אם נשקוד באמונה, בעיקשות והתמדה לממש חלום זה. ספורט קלאב - הקנטרי היפה ביותר באזור - פתח שעריו בקיץ האחרון והוא עוד נדבך להפיכתה של העיר לעיר ואם המשתווה לערים מוצלחות אחרות בארץ. המלאכה עוד מרובה והדרך ארוכה, אך אנו כשליחי ציבור לא נרפה, לא נתייאש ולא נתעייף, נשלב ידינו כולם, כל פרנסי העיר לשפר את איכות ורמת חייהם של התושבים, אלה ששלחו אותנו לשרתם. העיר היא פסיפס של קהילות ואנו שוקדים למלא את צרכי כל קהילה וקהילה. תודה לחבריי למועצת העיר על שיתוף הפעולה ולמנהלים ועובדי העירייה שמוציאים לפועל את מדיניותנו".
 
 
צילום: עיריית קריית מלאכי