מהי ארוחת הבוקר המנצחת שלי?

תוכנית 'אפשרי בריא' מגיעה גם לגני הילדים בקריית מלאכי. במסגרת התוכנית קיבלו כלל גני הילדים בעיר לוח אינטראקטיבי להקניית מיומנויות והטמעת הרגלי צריכת מזון בריא


אם תבקרו בבתים בקריית מלאכי ותראו על המקרר מגנט על כותרת: 'ארוחת הבוקר המנצחת שלי' דעו שזהו שלב חשוב בהצלחת התוכנית 'אפשרי בריא'.
 
אפשרי בריא היא תוכנית שנועדה להקנות הרגלי חיים בריאים בין השאר בתחום התזונה בגני הילדים. ילדי גני הילדים נבחרו לכך מתוך מחשבה שקשה יותר לשנות הרגלי מבוגרים. המבוגר, הורה לילדים הדואג לילדו ישמח לאמץ בשלב ראשון את  הוא יאמץ בעצמו הרגלים אלה גם מתוך רצון לשפר את בריאותו וגם לחזק את הילד בבחירותיו הבריאות.
 
בשבוע שעבר חולקו לכל ילדי הגנים מגנט עם חלוקה מוצרי מזון על פי קטגוריות: פחמימות, חלבונים, ירקות ופירות. הילד בבית ירכיב את ארוחת הבוקר שלו. בשעת ארוחת בוקר הגננת עובדת עם כלל הילדים ומצביעה על הרכבי הארוחה שהביאו מהבית בדרך החיובית. לדוגמה: ילד שהביא ירקות במגוון צבעים, הגננת תתעכב על ארוחה זו ותדבר בשבח הירקות והייחוד והמעלות של כל ירק וצבעו. כך הדבר יצור חיקוי חיובי לגבי בחירת המזון לארוחת הבוקר. הדבר יצור תהליך גם בבית, כך מאמינים. כבר עכשיו היו משובים מצד ההורים על כך שהמגנטים נתלו על המקררים ועובדים בבית עם הילדים גם כן.
 
התוכנית החלה עם מספר גנים בהם משולבים ילדים עם אלרגיות ועתה נמצאים בשלב של תוכנית לכלל הגנים.
 
אז שיהיה לילדים שלנו לבריאות!
 
צילום: עיריית קריית מלאכי